Polarhundgenseren

Polarhundgenseren

119,00 NOK

Polarhundgenseren strikkes i Alafosslopi. 

PS! Når du har gjennomført kjøpet får du en ordrebekreftelse. Nede til høyre for bildet står det LAST NED oppskrift.

Det er også mulighet å bestille garn hos oss. 

Lagerstatus: På lager
stk.

Informasjon om oppskriften til Polarhundgenseren:

Designer: Fjellivet AS (Polarknits)

Om genseren:

Den første Polarhundgenseren ble solgt 2011 og vi har solgt mange gensere etter det og har fått gode tilbakemeldinger.

De første genserne hadde også brodert seletøy på hundene og mange gensere har også det i dag. 
Det er også vi som er innhavere av Kennel Adventdalen. Mange av Polarhundgenserne har derfor denne logoen på fram til 2014.

Da ble Fjellivet AS registrert.
Genseren strikkes for hånd med 100 % tykk kvalitetsullgarn fra Island.

Polarhundmønsteret (hund) er komponert av oss og er varemerket fra vår virksomhet/kennel. Modellen for hundemønsteret er tegnet etter vår egen Grønlandshund, Bassen av Wanvare i trav. 
Genserne er meget populære, moderne og veldig varme. De strikkes i forskjellige farger og mønster. Selve hundemønsteret går igjen på alle Polarhundgenserne. Genserne er unike da de fram til Februar 2019 finnes bare en av. Februar 2019 kom vi ut med et mønster på Polarhundgenseren som vi selger i dag. Og det er den du ser på nå.

Polarhundgenseren har blitt vist en rekke ganger på NRK.

Garn:

Istex Alafoss Lopi som er 100% islansk ull. Ubehandlet ull.

Istex Lett Lopi som er 100% islansk ull. Ubehandlet. (Dobbel tråd)

PS! Det er brukt Lett-Lopi i mønster for Lett-Lopi har knæsje farger. Du kan selvsagt kutte ut Lett-Lopi og heller bruke enkel tråd med Alafosslopi.

 

Pinne:

Rundpinne nr. 4,5 (40 og 60 cm)

Rundpinne nr. 5 og 5,5 (40, 60, 80 og 100 cm)

Strømpep nr. 4,5 og 5 og 5,5

Pinnestørrelsen er kun en anbefaling og lengden på rundpinnene variere med størrelse du strikker på genseren. (Mange strikker med pinne 6-6,5mm med Alafosslopi)

 

Strikkefasthet:

15 masker glattstrikk i bredden og 22 omganger i høyden på pinne 5 måler 10x10 cm.

Dette er mine beregninger utfra gensere i denne oppskriften.

 

Metode:

Rundstrikk. Bol og ermer strikkes på rundpinner og delene strikkes sammen når bol og ermer er ferdig. Strikkes nedenfra og opp.

 

Størrelser:

 

S

M

L

XL

XXL

Brystvidde:

96 cm

104 cm

110 cm

114 cm

120 cm

Fra armhulen og til hoften:

41 cm

42 cm

43 cm

44 cm

45 cm

Fra armhulen og til håndledd:

48 cm

49 cm

49 cm

50 cm

52 cm

PS! Husk at lengden på bolen og ermene kan strikkes lengere hvis man ønsker, dette er kun en veiledende tabell. Strikkere du lengere husk også å kjøp mer garn og at fargekoden stemmer. At det ikke blir fargeforskjell.

 

Garnmengde:

Àlafosslopi – antall nøster à 100g.

Farge1 (hovedfarge) Blå 1233: 6 (6) 7 (7) 7

Farge2 dobbel tråd Lett Lopi Sjøgrønn 1404: 2 (4) 4 (4) 4

Farge3 Gul 9964: 1 (1) 1 (1) 1

Farge4 Hvit 0051: 1 (2) 2 (2) 2

Farge5 Hund Grå 0057: 1 (1) 1 (1) 1

PS! Det er brukt Lett-Lopi i mønster for Lett-Lopi har knæsje farger. Du kan selvsagt kutte ut Lett-Lopi og heller bruke enkel tråd med Alafosslopi.

 

 

 

Det ligger flere bilder av Polarhundgenseren på vår instagramkonto: Polarknits