Stabbursdalsgenseren

Stabbursdalsgenseren

89,00 NOK

Stabbursdalsgenseren strikkes i Lett-Lopi.

PS! Når du har gjennomført kjøpet får du en ordrebekreftelse. Nede til høyre for bildet står det LAST NED oppskrift.

Det er også mulighet å bestille garn hos oss. 

 

Lagerstatus: På lager
stk.

Informasjon om oppskriften til Stabbursdalsgenseren:

Designer: Fjellivet AS (Polarknits)

Om genseren:

Stabbursdalen ligger i Nord-Norge og har blant annet verdens nordligste furuskog. Det er et variert landskap med karrige høyfjell (gaissaene), åpne vidder, trange elvegjel, fjellbjørkeskog og gammel furuskog. Det er et vakkert landskap som vi bruker mye på våre turer. Det er derfor gledelig å kunne lage en genser som har dette navnet. Genseren er strikket av islandsk ullgarn som er ren ubehandlet ull. Varme plagg er noe vi er avhengig av på våre turer. Genseren har et rutet mønster med designede bjørkeblader fra Stabbursdalen.

Garn:

Istex Lett Lopi som er 100% islandsk ull. Ubehandlet ull.

Pinne:

Rundpinne nr. 3,5 (40, 60 og 80 cm)

Rundpinne nr. 4 (40 cm og 80 cm)

Strømpep nr. 3,5 og 4

Pinnestørrelsen er kun en anbefaling. 

Strikkefasthet:

21 masker glattstrikk i bredden og 23 omg. i høyden på pinne nr. 4 måler 10 x 10 cm.

(Dette er mine beregninger utfra gensere i denne oppskriften).

Metode:

Rundstrikk. Bol og ermer strikkes på rundpinner og delene strikkes sammen når bol og ermer er ferdig. Strikkes nedenfra og opp.

Størrelser:

 

S

M

L

XL

XXL

Brystvidde:

90 cm

98 cm

108 cm

116 cm

120 cm

Fra armhulen og til hoften:

40 cm

41 cm

43 cm

45 cm

49 cm

Fra armhulen og til håndledd:

45 cm

47 cm

48 cm

50 cm

53 cm

PS! Husk at lengden på bolen og ermene kan strikkes lengere hvis man ønsker, dette er kun en veiledende tabell. Strikkere du lengere husk også å kjøp mer garn og at fargekoden stemmer. At det ikke blir fargeforskjell.

Garnmengde:

Lett Lopi – antall nøster à 50g.

Farge1 (hovedfarge) 0057 grå: 8 (9) 9 (10) 12

Farge2 0051 Hvit: 4 (4) 5 (5) 6

 

Det ligger flere bilder på vår instagramkonto: Polarknits