Labbegenseren

Labbegenseren

89,00 NOK

Labbegenseren strikkes av Alafosslopi. 
PS! Når du har gjennomført kjøpet får du en ordrebekreftelse. Nede til høyre for bildet står det LAST NED oppskrift.

Det er også mulighet å bestille garn hos oss. 

 

 

Lagerstatus: På lager
stk.

Labbegenseren:

Utgivelse: 16 April 2019

Designer: Fjellivet AS (Polarknits)

Om genseren: Hundeelskere som vi er, er dette en hyllest til våre firbente venner som gleder oss på mange fjellturer.

Polarhundgenseren u/poter kom ut for salg i starten av 2011. Du finner oppskrift for salg på samme side. Sommeren 2015 kom vi ut med unike Polarhundgensere med poter på. Dette ble lagt godt merke til og Ann-Karin noterte fort ned i sin kladdebok at genser med bare poter skal hun lage en dag. Fra 2015 strikket hun derimot flere unike Polarhundgensere med poter på. Hun fikk også tilbakemeldinger på at det var mange som ønsket at hun laget en genser med poter på uten polarhundmotivet. Det er ikke alle som har hund med krøllhale. Nå har hun endelig klar denne enkle og stilfulle labbegenseren. Designet er laget slik som hunden går. Sporene starter foran på genseren og fortsetter på baksiden. Vi synes den er skikkelig stilig!

Tilbakemeldinger fra venner som er vårt testpanel er at den skiller seg ut fra mye annet som på markedet i dag.

Garn: Istex Alafoss Lopi som er 100% islansk ull. Ubehandlet ull.

Pinne:

Rundpinne nr.4,5 (40 og 60 cm)

Rundpinne nr.5 (40, 60, 80 og 100cm)

Strømpep nr. 4,5 og nr.5

Pinnestørrelsen er kun en anbefaling og lengden på rundpinnene varierer med størrelsen du strikker på genseren. (Mange strikker med pinne 6 -6,5mm med Alafosslopi)

Strikkefasthet: 15 masker glattstrikk i bredden og 22 omganger i høyden på pinne nr.5 måler 10x10cm. Dette er mine beregninger utfra genseren i denne oppskriften.

Metode:

Rundstrikk. Bol og ermer strikkes på rundpinner og delene strikkes sammen når bol og ermene er ferdig. Strikkes nedenfra og opp.

Genseren gjøres helt ferdig dvs feste tråder og maske sammen under ermene. Deretter sys labbene på med maskesting.

Størrelser:

S

M

L

XL

XXL

Brystvidde:

98 cm

104 cm

109 cm

114 cm

119 cm

Fra armhulen og til hoften:

42 cm

43 cm

44 cm

45 cm

45 cm

Fra armhulen og til håndledd:

48 cm

49 cm

50 cm

51 cm

52 cm

PS! Husk at lengden på bolen og ermene kan strikkes lengere hvis man ønsker, dette er kun en veiledende tabell. Strikkere du lengere husk også å kjøp mer garn og at fargekoden stemmer. At det ikke blir fargeforskjell.

Garnmengde:

Àlafosslopi – antall nøster à 100g.

 

Farge1 (hovedfarge)

Rød nr.0047

6 (6) 6 (7) 8

Farge2

Lys Grå nr.0054

2 (2) 2 (2) 3

Farge3

Hvit nr.0051

1 (1) 1 (1) 1

Farge4

Blå nr.1233

1 (1) 1 (1) 1

 

 

 

 

Fargekombinasjoner av Labbegenseren